28 Kasım 2018

Samsung Galaxy S9 ve Galaxy S9 Plus Sorunları Nasıl Düzeltilir

Ekran parlaklığı otomatik olarak ayarlanır ve çok karartılır

Bazı kullanıcılar gece veya karanlık bir ortamda cihazın kilidini açtıklarında, Otomatik Parlaklık ve Mavi Işık modu (Gece ​​modu) gibi ayarların devre dışı kalmasına rağmen ekranın otomatik olarak karartıldığını bildirmişlerdir.

Potansiyel çözümler:

Bu sorun, gece modunun etkinleştirildiği önceki bir cihazdaki ayarları ve uygulamaları geri yüklemiş olan kullanıcılara görünmektedir. Maalesef, şimdilik bu sorunu düzeltmenin tek yolu bir Fabrika Ayarlaması yapmaktır (aşağıda nasıl yapılacağı ile ilgili talimatları bulabilirsiniz). Kurulum işlemi sırasında “Sistem ayarlarını geri yükle” nin işaretini kaldırdığınızdan emin olun. Uygulamalarınızı daha önce yaptığınız gibi geri yükleyebileceksiniz.

Ekranda sarı renk var.

Potansiyel çözümler:

Ayarlar> Ekran> Renk Modu'na gidip ekran daha iyi görünene kadar RGB spektrumunu manuel olarak ayarlayarak renk dengesini değiştirmeyi deneyebilirsiniz .
Bu yardımcı olmazsa ve sorun devam ederse, tek seçenek bir yedek almak olabilir.

Ekrandaki ölü bölge

Şimdiye kadarki en yaygın olarak tartışılan Galaxy S9 ve Galaxy S9 sorunlarından biri, bazı kullanıcıların bulduğu ekranda ölü bölge olmuştur. Ekranın tüm bölümü yanıt vermiyor gibi görünüyor.

Potansiyel çözümler:

Öncelikle ekranda ölü bölge olup olmadığını kontrol edin. Dialer'ı açın ve donanım tanılama sayfasını başlatmak için * # 0 * # tuşlayın. Dokunma seçeneğini açın. Şimdi, bir alanın tepkisiz olup olmadığını kontrol etmek için parmağınızı ekranın tüm bölümlerine kaydırın. Öyleyse, bu, Samsung tarafından değiştirilmenizi sağlar.


Ölü bölge olmaması durumunda, özellikle ekran koruyucunuz varsa, dokunma duyarlılığıyla ilgili olabilir. Ayarlar menüsüne gidin ve Gelişmiş Özellikler'i açın. Aşağı kaydırın, Dokunma Hassasiyetini bulun ve etkinleştirin.

Sorun # 2 - Klavye çalışmıyor

galaxy s9 artı sorunları - klavye çalışmıyor

Bazı kullanıcılar, telefonun kilidini açmak için PIN'inizi veya parolanızı girmeye çalışırken klavyenin beklenmedik şekilde açıldığını bulmuştur.

Potansiyel çözümler:

Birçok kişi bunun yukarıda belirtilen ölü bölge problemi olabileceğini varsayar. Çözüm aslında çok daha basittir ve temel olarak varsayılan olarak etkinleştirilmesi gereken bir ayarı etkinleştirmeyi içerir.

Git Ayarları> Uygulamalar  ve sağ üst köşede üç dikey nokta dokunarak Gelişmiş Ayarlar menüsünü açın. Sistem Ayarlarını Göster'e dokunun ve Samsung Klavye'ye aşağı kaydırın. Gelişmiş Ayarlar'a ilerleyin ve “Üstte görünebilecek uygulamalar” için izin verin. Bu sorunu çözmelisiniz. İzin varsayılan olarak izin verilmeli, ancak bu durumda olmayabilir.

Üçüncü taraf bir klavyeyi taksanız bile bu izin gereklidir.

Sorun # 3 - 4K’da video kaydederken video çekimi
galaksi s9 artı sorunları - 4K kayıt sırasında video kekeme

Birçok kullanıcı, 4K'da video kaydederken düşmüş karelere rastladı ve gecikti ya da kesintiye uğradı. Düşen kareler de video oynatmada görünür.

Potansiyel çözümler:

Bu kekeme, yavaş bir microSD kart yüzünden olabilir . Sahip olduğunuz microSD kartın, kayıt kalitesinin bozulmadığından emin olmak için en az 30MB / sn yazma hızına izin verdiğinden emin olun.

Bazı kullanıcılar elektronik görüntü sabitlemeyi (EIS) devre dışı bırakmanın problemi çözdüğünü düşünüyor. Kamera uygulamasına gidin ve EIS'yi devre dışı bırakabileceğiniz Ayarlar menüsünü açın. HEVC'yi (Yüksek Verimli Video Kodlama) da etkinleştirmelisiniz. Galaxy S9 ve Galaxy S9 Plus optik görüntü sabitleme (OIS) olduğundan, EIS'yi devre dışı bırakmanın çok fazla bir olumsuz etkisi olmamalıdır. Bununla birlikte, bir yazılım düzeltmesinin yakında güncellenecek bir güncellemede bulunması gerektiği belirtildi.

Sorun # 4 - Bildirim LED beklendiği gibi çalışmıyor
galaxy s9 artı sorunlar - bildirim LED çalışmıyor

Birçok kullanıcı, bildirim LED'inin beklendiği gibi çalışmadığını tespit etti. Whatsapp gibi uygulamalar özel ve grup mesajları için benzersiz renkleri seçmenizi sağlar, LED bu ayarı yansıtmaz. Bazı durumlarda, bildirim LED'leri bireysel uygulamalar için farklı renkler oluşturup kurmadığına bakılmaksızın standart bir renk gösterir. Bu, kullanıcıların karşılaştığı daha yaygın olan Galaxy S9 ve Galaxy S9 Plus sorunlarından biri gibi görünüyor.

Potansiyel çözümler:

Whatsapp durumunda, Ayarlar> Uygulamalar'a gidin  ve Whatsapp'a aşağı kaydırın. Bellek bölümünde, Önbelleği Temizle'ye dokunun. Sonra Whatsapp'ı başlatın, ayarlar menüsünü açın ve LED rengini Yok olarak ayarlayın. Son olarak, Ayarlar (telefon ayarları)> Ekran'a gidin ,  LED göstergesini devre dışı bırakın ve tekrar etkinleştirin. Whatsapp'a geri dönün ve LED rengini istediğiniz gibi ayarlayın ve her şey beklendiği gibi çalışmalıdır.

Diğer uygulamalar söz konusu olduğunda, Samsung'dan kalıcı bir düzeltme elde edene kadar Işık Akışı gibi bir üçüncü taraf uygulaması kullanmanız gerekebilir. Uygulamanın Pro sürümü burada bulunabilir , ancak bazı kullanıcılar Işık Akışı Legacy'inin Samsung cihazları ile daha iyi çalıştığını ileri sürdü. Uygulamanın bu sürümü bulabilirsiniz burada .

Sorun # 5 - Kenar aydınlatması beklendiği gibi çalışmıyor
galaksi s9 artı sorunları - kenar aydınlatma çalışmıyor

Bir çok kullanıcı, kenar aydınlatmasıyla ilgili çeşitli sorunlara rastladı. Bazıları için ekran kapalıyken çalışmaz. Diğerleri için, Edge aydınlatma sadece stok SMS uygulaması ve başka bir şey için çalışıyor gibi görünüyor.

Potansiyel çözümler:
Bazı kullanıcılar ekran kapalı olduğunda Edge aydınlatma çalışmalarında Whatsapp ve Snapchat gibi uygulamalar için “açılır bildirimler” özelliğini etkinleştirdi.
Bazıları için sorun, performansı artırmak için yapılan Ayarlar menüsünde Geliştirici Seçenekleri bölümünde Animasyon Süresi Ölçeğini kapattıkları için görünmektedir. Tek yapmanız gereken bunu 0.5x ve Edge aydınlatma işleri yapmak.

Google Play Store'dan Kenar Aydınlatma uygulamasını indirmeyi deneyebilirsiniz  burada . Bu uygulama, farklı uygulamalar için özelleştirilmiş renkler ayarlamanızı ve ekran kapalıyken bile kenar aydınlatma özelliğinin çalışmasını sağlar. Ancak, sonuçlar karıştırılmıştır. Uygulama, bazı kullanıcılar için mükemmel çalıştı. Diğerlerinin sorunları vardı. Bu ücretli bir uygulama olduğundan, indirmeye karar vermeden önce akılda tutulması gereken bir şeydir.

Sorun # 6 - Arama kaydı çalışmıyor
galaksi s9 artı sorunları - çağrı kayıt çalışmıyor

Kullanıcılar, görüşmenin sadece bir tarafının kaydedilmesiyle çağrı kaydının artık işe yaramadığını bulmuşlardır. Bu, kullandığınız çağrı kayıt uygulamasından bağımsız olarak gerçekleşir. Bu sorun, yalnızca Samsung Exynos işlemci tarafından desteklenen telefonların versiyonunu etkiliyor ve Qualcomm Snapdragon 845 modelini değil .

Ne yazık ki, bunun için herhangi bir çözüm ya da çözüm yoktur. Google'ın güvenlik politikalarına ve yerel yasalarına uymak için çağrı kaydı, çoğu pazarda Galaxy S9 ve Galaxy S9 Plus'da engellenir. Bazı uygulama geliştiricileri, çağrının bir tarafının kaydedilmesine izin veren bir geçici çözümü yönetmiştir, ancak bu, gidecekleri kadardır. Arama kaydına bağlı olan kullanıcılar, bunu en büyük Galaxy S9 ve Galaxy S9 Plus sorunlarından biri olarak bulabilirler.

Samsung, arama kaydı yasal olduğu İsrail, Finlandiya, Rusya ve diğerleri gibi belirli pazarlarda yerel arama kaydını başlatmaya başladı. Diğer pazarlarda,  şimdi Galaxy S9 ve Galaxy S9 Plus'ı destekliyor gibi görünen SKVALEX tarafından Call Recorder uygulamasını kullanmayı deneyebilirsiniz . Uygulamanın bir deneme sürümü vardır, böylece tam sürümü satın almadan önce sizin için çalışıp çalışmadığını kontrol edebilirsiniz.

Sorun # 7 - Bağlantı sorunları
galaxy s9 artı sorunları - bağlantı sorunları

Yeni bir akıllı telefon aldığınızda yaygın olarak Wi-Fi ve Bluetooth sorunları ortaya çıkıyor ve Galaxy S9 ve Galaxy S9 Plus'ın da bağlantı ile ilgili sorunları olduğu bildiriliyor.

Wi-Fi sorunları
Cihazı ve yönlendiriciyi en az on saniye süreyle kapatın, sonra tekrar çevirin ve bağlantıyı tekrar deneyin.

Ayarlar> Güç tasarrufu bölümüne gidin   ve bu seçeneğin kapalı olduğundan emin olun.
Kullanım  Kablosuz Analyzer  kanal kadar kalabalık kontrol etmek ve daha iyi bir seçeneğe geçmek için.

Giderek Wi-Fi bağlantısını Forget  > Ayarlar Wi-Fi  ardından “Forget” seçerek, istediğiniz bağlantıyı dokunarak uzun ve . Detayları tekrar girin ve tekrar deneyin.
Yönlendirici ürün yazılımının güncel olduğundan emin olun.

Cihazdaki uygulamaların ve yazılımların güncel olduğundan emin olun.
Git  > Ayarlar> Gelişmiş Wi-Fi  o zaman yönlendirici MAC filtresinde erişime izin emin olun ve cihazınız MAC adresini not edin.

Bazı kullanıcılar Hotspot 2.0 özelliğini devre dışı bırakmanın Wi-Fi ile pek çok sorunu çözdüğünü belirledi.

Bluetooth sorunları
Cihaz ve araç için üretici kılavuzuna bakın ve bağlantılarınızı sıfırlayın.
Bağlantı işleminin hayati bir parçasını kaçırmadığınızdan emin olun.
Gidin  Ayarlar> Bluetooth  ve değişen hiçbir şeye ihtiyacı sağlamak
Gidin  Ayarlar> Bluetooth  ve  önceki tüm eşleşmeleri silmek ve sıfırdan tekrar kurma deneyin.

Sorun # 8 - Aramalar otomatik olarak reddediliyor
Samsung galaxy s9 incelemesi

Bazı kullanıcılar, aldıkları çağrıların reddedildiğini belirten bir çağrı mesajı ile (“Üzgünüz, şu anda konuşamıyorum. Daha sonra tekrar arayın.”), Gönderilen çağrıların otomatik olarak reddedildiğini bulmuşlardır. Asıl mesele açık bir şekilde reddetme olsa da, mesajlaşma planlarını ödeyen veya sınırlayan kullanıcılar da endişelenmeye sebep oluyor.

Potansiyel çözümler:
Bazı kullanıcılar için, Kolay Sessiz'i devre dışı bırakmak, hile yapmak gibi görünüyor. Gidin Ayarlar> Gelişmiş Özellikler  ve devre dışı bırakın. Ayarı zaten kapalı bulursanız, açın ve sonra tekrar kapatın.

Çoğunlukla, bu sorun Kenar Aydınlatma ile ilgili gibi görünüyor. Gidin Ayarlar> Ekran> Kenar Ekran> Kenar aydınlatma , sağ üst köşede üç dikey nokta dokunun ve Hızlı Cevap açın. Bu özelliği, daha kalıcı bir düzeltmeye kadar kapatabilirsiniz. Ayarı devre dışı bırakma özelliği, yeni bir güncelleme ile serbest bırakıldı.

Bu seçeneği henüz görmüyorsanız, bu sorunun tek çözümü Kenar Aydınlatmasını tamamen devre dışı bırakmaktır.

Sorun # 9 - Hoparlörde statik veya çatırdama sesi
Galaxy S9 Plus.

Bazı kullanıcılar, cihazlarının konuşmacılarıyla bir sorunla karşı karşıyadır. Kullanıcılar video izlerken, müzik dinlerken veya oyun oynarken statik veya çatlama sesi duyarlar.

Potansiyel çözümler:
İlk olarak sorunun donanımla ilgili olmadığını kontrol edip onaylayabilirsiniz. Donanım test menüsünü açmak için * # 0 * # tuşlayın. “Hoparlör” seçeneğini bulun ve testi çalıştırın. Bu bir donanım sorunuysa, yalnızca bir yedek almak için seçeneğiniz vardır. Bahsedilen kod çalışmıyorsa, * # 7353 # tuşlamayı da deneyebilirsiniz.

Bazı kullanıcılar problemin Dolby Atmos özelliği ile ilgili olduğunu ve kapatılmasının statik gürültüyü temizlediğini fark etmişlerdir. Gidin  Ayarlar> Ses ve titreşim> Ses kalitesi ve etkileri . Dolby Atmos ayarını devre dışı bırakın ve sorunun gidip gitmediğini görün.

Sorun # 10 - Yazılım güncellemesini beklemenin tek seçeneğinin bulunduğu problemler
galaksi s9 artı tek seçenek güncelleme için beklemek nerede sorunlar

Henüz bir çözüm bulunmayan bazı Galaxy S9 ve Galaxy S9 Plus problemleri var ve şu an için tek seçenek, Samsung'un veya uygulamanın yaratıcısı veya sorunlara neden olan resmi bir yazılım düzeltmesini beklemek.

Bildirim hacmi çok düşük:  Birçok kullanıcı bildirim uyarılarının ses düzeyinin çok düşük olduğunu bulmuştur. Bu muhtemelen bir yazılım sorunudur ve gelecekteki bir güncellemede umulur.

Çağrı damlaları:  Göründüğü kadar büyük Galaxy S9 ve Galaxy S9 Plus sorunlarından biri, çağrı sırasında çağrı damlaları veya sessiz yamalar ile ilgilidir. Oldukça az sayıda kullanıcı bu soruna rastladı ve SIM kart veya hücresel ağ bağlantısıyla ilgili bir problem gibi görünmüyor. Samsung, son birkaç güncellemeyle arama istikrarı iyileştirmelerini içeriyor. Her güncellemede bazı kullanıcılar için bazı şeyler geliştikçe, henüz tamamen ortadan kalkmadı.

NFC sorunları:  Bazı kullanıcılar, cihaz pili% 70'in altına düştüğünde NFC'nin otomatik olarak kapanacağını ve tekrar etkinleştirilemeyeceğini bulmuştur.

Samsung Galaxy S9 ve S9 Plus kılavuzları - yumuşak sıfırlama, sıfırlama, Güvenli Mod'a ön yükleme, önbellek bölümünü silme
galaxy s9 problemleri - sıfırlama, güvenli mod için kılavuzlar

Yumuşak sıfırlama
Cihaz kapanana kadar güç düğmesini ve ses kısma tuşunu yaklaşık 10 saniye basılı tutun. Bu ekran yanıt vermediğinde çalışır.

Sert Sıfırlama
Cihaz kapalıyken, ses yükseltme tuşuna, Bixby düğmesine ve güç düğmesine aynı anda basın ve basılı tutun.

Samsung logosu göründüğünde, güç düğmesini serbest bırakın, ancak ses seviyesini ve Bixby tuşlarını basılı tutun.

Android sistem kurtarma ekranı göründüğünde, tüm düğmeleri serbest bırakın.
Seçimi “verileri sil / fabrika ayarlarına sıfırla” olarak değiştirmek için ses azaltma düğmesini kullanın ve ardından kabul etmek için güç düğmesine basın.

Seçimi “Evet - tüm kullanıcı verilerini sil” seçeneğine getirmek için ses azaltma düğmesini kullanın, ardından güç düğmesine basın.

Sıfırlamanın bitmesini bekleyin. Sonunda “Sistemi şimdi yeniden başlat” uyarısında bulunacaksınız. Devam etmek için güç düğmesine basın.
Telefon açıksa,  Ayarlar> Yedekle ve sıfırla> Cihazı sıfırla> Her şeyi Sil'e gidin .
Önbellek bölümünü silin

Cihaz kapalıyken, ses yükseltme tuşuna, Bixby düğmesine ve güç düğmesine aynı anda basın ve basılı tutun.

Samsung logosu göründüğünde, güç düğmesini serbest bırakın, ancak ses seviyesini ve ana düğmelerini basılı tutun.

Android sistem kurtarma ekranı göründüğünde, tüm düğmeleri serbest bırakın.
Seçimi “önbellek bölümünü sil” olarak değiştirmek için ses azaltma düğmesini kullanın, ardından kabul etmek için güç düğmesine basın.

Önceki menü döndüğünde, yukarı çıkıp “Sistemi şimdi yeniden başlat” ı seçin.

Güvenli Modda Önyükleme

Cihaz kapatıldığında, cihazı tekrar açın ve “Güvenli Mod” düğmesi görünene kadar ses kısma düğmesini basılı tutun. Cihazınızı Güvenli Mod'da başlatmak için bu düğmeye dokunun.
Bu tür sorunların bu harika akıllı telefonları satın almanızı engellemesine izin vermeyin. Sorunların birçoğu yazılımla ilgili ve gelecek güncellemelerle ilgili olarak umulur.


Başka bir Galaxy S9 ve Galaxy S9 sorunlarıyla karşılaşırsanız, aşağıdaki yorumlar bölümünde bizi bilgilendirin. Sizin için bir geçici çözüm bulmak için elimizden geleni yapacağız.